2.10.2006

Ilon variaatioin


Frozen Fountain, originally uploaded by musicmuse_ca.

Kaiva kaapistasi luistimia koko laatikollinen. Jaa ne sullemullesullemullesullemullesullemulle. Sinulla on kaksi vasenta jalkaa, minulla kaksi oikeaa. Kaikenkokoisia luistimia, yhdet käsille, yhdet korville.

Naurakaamme luistinkasojen luona, eteisessä. Siinä on vetoista, olkoon. Toiste emme istu tässä, istukaamme nyt. Toiste emme naura näin. Miksi olet surullinen? Älä ole. Naura!

Toiste et kallista kasvojasi. Korvasi asettuvat vinosti. Käskisinkö sinua jotenkin? Selvähän se. Ole sinä Jeanie, minä olen Connie.

Täytä minut ilon variaatioin. Opettele ulkoa surrurkumlastikum, laskutikku, sukuaatelitaulukko. Naksauta kieltäsi laulun loputtua kuvitteelliselle kolmannelle tahdille.

Älä väännä silmiäsi kieroon, ne voivat jäädä noin.

Vaikka ihanaltahan se näyttää, että joku sillä tavalla, että ihan turhaan, että joku iloiseksi tehdäkseen.

Älkäämme surko, jos luistimen piikikäs kärki viiltää housuun haavan. Kaikessa kauniissa on vaaransa. Kaikki kuluu. Muistotkin. Keksitään vielä jokin variaatio.

Ole sinä Jeanie, minä olen Connie
. Leikitään vielä luistinleikki. Mennään tällä kertaa merelle, katsotaan kumpi menee jään läpi ensin.